Verhaal over wetenschap

Afgelopen dinsdag (3 september 2013) hebben Lara Tauritz Bakker (nu officieel voorzitter), Ineke Boneschansker (nu officieel secretaris) en mijzelf (nu officieel penningmeester) onze handtekeningen gezet onder de notariële acte van oprichting van onze vereniging SciCom NL. Samen met ons vierde bestuurslid Eva Teuling willen we met deze nieuwe vereniging een plek bieden aan iedereen die, op welke manier dan ook, bezig is met wetenschapscommunicatie. Of, zoals Ineke het zo prachtig wist te vangen in onze pay-off: ‘voor iedereen met een verhaal over wetenschap’.

Ik las net deze tweet van Jos Wassink (@joswashere,wetenschapsjournalist bij Delta, universiteitsmagazine van de TU Delft), en ben meteen even gaan luisteren

Dit pleidooi –  Robert Krulwich’s commencement speech at California Institute of Technology (CalTech) – geeft heel erg mooi aan waarom het vertellen van verhalen over wetenschap zo belangrijk is. Had zomaar ook onze commencement speech kunnen zijn.

1 thought on “Verhaal over wetenschap